För dig som orkar läsa..

Hm, det kanske börjar bli dags att skriva lite här. Japp, jag lever! Har inte haft någon lust de senaste dagarna till att blogga, men nu när kommentarer som "Varför skriver du inte i bloggen för?" börjar rulla in så kanske jag ska börja vara aktiv igen. Men, jag har ju trots allt sommarlov!

Sist jag skrev skulle jag på studentmottagning och träffa älsklingen. Mottagningen var trevlig och släkten kände inte igen mig, haha! När vi hade ätit och varit sociala en stund så var jag och Jesper tvungna att sticka. Yes, plutten hade match. Fick äntligen se honom in action, så det var kul! :D Under mottagningen låg min mobil på ljudlöst i min väska och såfort vi gick därifrån tog jag upp den för att kika om man hade varit populär. Och visst hade man varit det! Ett missat samtal och ett röstmeddelande. Kände inte igen numret så ringde direkt upp 222 för att lyssna på meddelandet. Jävlar vilken panik jag fick, det var från Molander Casting, en reklambyrå som jag var och fotade mig hos för 3 år sedan. Gaaaaalet! Dom ville ha med mig i en reklamfilm och lite extrapengar behövdes verkligen så jag ringde upp och tackade ja!

Helgen spenderades hemma hos Jesper och självklart satt vi fastklistrade framför tvn hela tiden. Det är bara VM vart fjärde år, haha! :D Men en massa mys, skratt och negerbollsbakning blev det också!

Idag, mina damer och herrar, spelades reklamfilmen in. Och innan jag börjar berätta om det så kan jag lugna er med att den inte kommer visas på tv, utan på nätet och på en drös mässor. Långt inlägg, jag kör på en kort sammanfattning. Reklamen var för Volvo bussar. Jag och en till var backpackerbrudar, så stor rygga på ryggen var det som gällde! Jag kom dit halv ett och fick vänta till halv fem för min tur. Segt! Men när vi väl kom igång gick det fort. Jag och Amanda (den andra backpackern) skulle stå vid vägen och lifta till bussen. Bussen skulle köra förbi och vi skulle bli sura. Efter första tagningen var dom nöjda, men det blev en till för säkerhets skull. Det tog väl ungefär 15 minuter, sen var det klart. 4 timmars väntan, för det lilla, haha! Sedan när vi hade fått våra pengar och skulle gå frågade dom oss om vi ville vara med i en till scen. Det ville vi. 30 minuters till väntan och ungefär 20-30 minuters inspelning till, sedan var vi klara. På riktigt den här gången! :D Och nu sitter jag här hemma, nöjd som få och 750:- rikare! Dåligt betalt, men fan så mycket bättre än ingenting!


Svarar på alla kommentarer imorgon, orkar inte nu. Och när nästa inlägg dyker upp vet jag inte, det beror på hur dagarna ser ut. Men jag nås iallafall på mobilen och facebook för er som är desperata, hihi! Ha en toppensommar allihopa! :D

Kommentarer
Postat av: Jacqueline

Men graaaattis till reklamfilmen hörreduu! faan va kul :D



Sv: va bra att du mår bra iaf :) Jag är litetrött, men annars mår jag bra.



Har du några planer för helgen? :)

2010-06-18 @ 07:37:18
URL: http://jacquelineengelberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt söta namn:
Kom ihåg mig?

Din mail: (bara jag som ser)

Din blogg:

Vad har söta du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0