Knivar och tummar går tamigtusan inte ihop!

Helcrazy helg! Hänt både superbra och superdåliga saker. I fredags gick ju jag som sagt på bio med min underbara pojkvän. Vi såg "I love you, Philip Morris". Haha riktigt bögfilm det där, verkligen! Sen åkte vi hem till mig och åt middag och bara tog det lugnt framför tvn typ.

Igår åkte Jesper hem, runt tolv typ. Jag och min familj åkte till min farmor för att fira hennes födelsedag som var tidigare i veckan. Kusinerna och fastrarna dök också upp. Var väl sådär, galet tråkigt. Faktiskt. Får man säga så om sin släkt, att den är tråkig? Jag gör det iallafall! Mätta och belåtna åkte vi iallafall hem runt fyratiden. Blev ingen riktigt middag eftersom allas magar var proppfulla, utan bara lite räkor och aioli. Jag var deppig typ hela dagen också, eller iallafall efter att Jesper hade åkt. Kändes som att jag skulle börja gråta flera gånger och var irriterad på allt och alla. Vet egentligen inte varför, menmen.. Man kan ju inte vara på topphumör heeeela tiden.

Senare på kvällen iallafall så smsade jag med Jesper, såklart. Och i ett av smsen så skrev jag "jag vill inte sova ensam inatt". Dååååå blev det ett jävla ståhej och vips som det var så var Jesper påväg tillbaka hit. Hihi. Mitt i natten. Kom fram till norrtälje vid 2. Så lilla jag blev genast på jättebra humör igen och slapp faktiskt sova ensam också.

Imorse däremot, eller aa, imorse och imorse. Runt halv två nångång kanske det var, då skulle jag och Jesper fixa lite frukost. Vi hade avocado hemma så det skulle jag självklart ha på en rostad macka, MUMS! Hade gjort iordning en avocado till mig, färdigskalad och allt. Frågade Jesper om han också ville ha och det ville han, så då delade jag på en till och skulle få bort kärnan. Då har mamma lärt mig att man typ hugge ner kniven i den och vrider runt, då släpper den. Så jag gjorde så men misslyckades första gången, blev lite sur och gjorde om. Tog i lite hårdare den gången. Då jävlar var tummen ivägen. Sprang skrikande till kranen för att skölja under kallt vatten. Såg bara massa blod. Trodde först att jag hade skurit av hela toppen på tummen, men nej, det hade jag ju som tur inte gjort. Vet iförsig inte hur det ser ut, har inte kollat. Stod och kramade om Jesper som en galning, grät grät och grät. Höll på att svimma. Kändes som att jag skulle spy. Och fytusan jag har nog aldrig varit så rädd i hela mitt liv. Visste ju inte hur djupt det var. Slutade med att jag la mig på soffan med handen upp i vädret. Grät massa mer. Och min lilla gullunge till pojkvän gjorde mig lugnare än nånsin. Så otroligt underbar!

Nej usch, gör bara ondare om jag tänker på det. Nu ska jag titta vidare på Wallander som går på fyran. TJOLLAHOPPSAN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt söta namn:
Kom ihåg mig?

Din mail: (bara jag som ser)

Din blogg:

Vad har söta du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0