Snö snö snö och ännu mera snö!

Har en känsla av att det här kommer bli ett långt inlägg.. Vi får se hur det blir, haha!

Helgen har som vanligt varit helt underbar eftersom den har spenderats med min lilla Jesper. Den började iförsig lite segt med dåligt väder. SKITdåligt väder rent utsagt. I fredags morse tog det liksom över 2 timmar till skolan. Gick i 10 km/h på motorvägen och det var dessutom bara en fil som det gick att åka i. När jag närmade mig stan så stog vi stilla hur länge som helst, rörde oss några meter, stog stilla i en evighet igen och sådär höll det på. Mest irriterad blev jag när vi kom till Danderyd där jag skulle av och så blir det stop i rondellen bara 100 meter innan jag ska av och då stannar allt. Där stog vi och resten av alla stressade människor som hade bråttom in till jobbet. Att busschaffisen kunde släppa av oss som skulle av där var inget alternativ, även om det säkert skulle bli ännu mer kaos då så hade jag inte bangat på att kliva av och gå dom sista meterna. Menmen, 20-30 minuter senare börjar det rulla igen och jag kliver till slut av och rullar ner till tunnelbanan. Då ska såklart den vara försenad, gå i snigelfart och vara proppfull med folk. När jag väl kommer till Mariatorget, träffar Karro och till slut kommer till skolan så är det bara hon&jag där och då var vi dessutom försenade säkert 40-50 minuter.

Efter skolan, som i fredags kändes helt onödig eftersom vi egentligen inte gjorde något vettigt, så åkte jag & Karro som vanligt in till stan och kollade efter ett par skor till henne. Sedan efter ett tag träffade jag älsklingen och vi åkte hem till mig. Var ensamma hemma på kvällen där till ungefär halv tolv då mamsen & papsen kom hem och väckte oss, haha! Då hade vi säkert sovit i 1-2 timmar. Tröttmössestämplar i pannan på oss! I lördags iallafall så var vi duktiga och var ute och lekte i snön. Man kände sig nästan som 4 igen när man skuttade runt i all j*vla snö! Grävde ner plutten under snön, lekte med vovven, kastade sig i snön och min lilla knäppis till pojkvän fick för sig att bli en apa för några minuter och börja klättra upp i ett träd, haha. Sedan gjorde papsen varm choklad till oss som vi drack ute på altanen. Riktigt mysigt!

Resten av helgen har vi bara slappat, kollat OS, Melodifestivalen, Let's Dance och andra onödiga program, pussats & kramats såklart och myst en massa.. Smaskat i oss en massa god mat, godis, chips, kladdkaka och andra onyttigheter också. Haha värsta tjockisparet alltså!

Hjälp vad långt det här blev. Aja, kan ju avlsuta med att vädret SUUUUUUUGER BAAAAJS! När fan ska det här ta slut? Kommer ju bara mer och mer. En halvmeter snö i halvtimmen? Typ. Nästan. Får se om bussarna ens går imorgon eller om det blir till att stanna hemma. Hur som helst så är det bara några få dagar kvar till sportlovet. Praktik på Coop imorgon (om bussarna går), ledig på tisdag men ska på UFmässan nångång på dagen och sedan se Hamlet på kvällen med skolan. Sovmorgon på onsdag, bara en lektion efter lunch och sen barnvakt på kvällen. Sen jävlar är det lov för jag är ledig både på torsdag OCH fredag! WOHOOOO! Kommer bli galet skönt!

Nej nuuuuu orkar jag inte skriva mer. Tvivlar på att någon orkar läsa ända ner hit menmen, nu har jag iallafall skrivit av mig. Saknar redan min älskling..


Storlien - Snart är man där igen, vecka 12 då jävlar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt söta namn:
Kom ihåg mig?

Din mail: (bara jag som ser)

Din blogg:

Vad har söta du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0